title
title
title
title
title
title
title
title
מועצה דתית

 

     

                    

קבלת קהל  א'       08:30 - 14:30 שעות קבלת רבנים א'    10:00 - 12:00
ב'-ה'   08:00 - 11:30 ד'    08:00 - 10:00     

                    ו'       08:00 - 10:00 

                             

 

 

 

מוע"ד חודשי - פרסומי המועצה הדתית...

 מוע"ד תמוז תשע"ד...

 

המועצה הדתית האזורית בקעת בית שאן (להלן המוע"ד) הוקמה בפברואר 1989.

היא פועלת כגוף עצמאי מכח "חוק שירותי הדת היהודיים" (נוסח משולב תשל"א 1971).

המועצה הדתית מנוהלת ע"י מליאה בת 7 חברים שמייצגים את כל תנועת ההתיישבות באזורנו מתוכם נבחר אבינעם שטרית כיו"ר.

 

תפקידי המועצה האזורית הדתית

המוע"ד והרבנות האזורית הפועלת לצידה הם הכתובת המספקת צרכי דת באזור, כגון :

רישום נישואין - כולל הדרכת בני הזוג ועריכת חופות

שירותי כשרות והשגחה – לבתי אוכל , מטעים ומפעלים

תרבות תורנית - תמיכה בפעילות המתקיימת ביישובים וייזום פעילות אזורית:

  • "הקפות שניות " - במוצאי שמחת תורה
  • נטיעות ט"ו בשבט
  • שירותי גניזה
  • "קמחא דפסחא" עזרה לנזקקים בשת"פ עם המחלקה לשירותים חברתיים
  • הכנת נוער לבר/ת מצוה
  • סיוע בקליטת עליה - תיחקורי יהדות, הכוונה לאולפני גיור, בריתות וכד'
  • ימי עיון אנו מקיימים מידי שנה ימי עיון לבלניות ומדריכות כלות, לצוותי קבורה זק"א וכו'
  •  מבני דת הקמה, אחזקה ופיתוח של מבני דת

בתחום המועצה ובטיפולנו: 18 בתי כנסת, 12 מקוואות (לרשימת המקוואות)17 בתי עלמין, עירוב שבת אזורי.                                             

 

מדריך קצר לזוגות העומדים להינשא - כיצד נרשמים לנישואין ?

בשעה טובה ומוצלחת החלטתם לבוא בברית הנישואין, המועצה הדתית והרבנות האזורית מברכיםאתכם על צעד חשוב זה ומקדמים אתכם בברכות על בחירתכם לעשות זאת באמצעותנו.

משרדנו ערוך למתן שירות טוב ויעיל לכל פונה, תוך הקפדה לקצר הליכים ולהנעים את השירות ככל שניתן. אולם בכדי שהרישום אכן יהיה כך, נדרשת הקפדה על מסירת פרטים ומסמכים הנדרשים ע"פ הנחיות החוק.

  

פתיחת תיק נישואין

א. כאשר שני בני הזוג גרים בתחום המועצה האזורית עמק המעיינות, עליהם להגיע יחד בעת הרישום, 45 יום לפני החתונה. כל אחד ימציא בפני רושם הנישואין את המסמכים הבאים:

  • תעודת זהות (כולל ספח)
  • 3 תמונות
  • צילום כתובה או צילום תעודת נישואין של הורי הצדדים 
  • 2 עדים - ראה פירוט בהמשך 
  • תשלום אגרת נישואין  - ראה הערה בהמשך

ב. כאשר אחד מבני הזוג אינו גר בתחום המועצה שלנו, עליו להביא מהמועצה הדתית שבמקום מגוריו: תעודת רווקות + 2 תמונות + תעודת זהות.

 

* תעודת רווקות/פנוי/ה כאשר בן/ת האזור בוחר/ת להירשם במקום אחר, עליו/ה להציג תעודת רווקות מאצלנו.

 

לשם כך עליו להביא :

  • תעודת זהות (עם ספח)
  • 2 תמונות
  • 2 עדים  
  • צילום ת. נישואין או צילום כתובה של ההורים
  • תשלום אגרה בסך של 135 ש"ח  

מתן עדות

עם פתיחת תיק הנישואין או הנפקת תעודת רווקות על בני הזוג לדאוג לבואם של 2 עדים שהם:

גברים מעל גיל 18, שאינם קרובי משפחה של בני הזוג ושאין ביניהם כל קרבת משפחה זה לזה, אשר מכירים את בני הזוג ויוכלו להעיד על מעמדם האישי (רווקים/ות, גרושים/ות, אלמנים/ות).

על העדים להצטייד בתעודת זהות.

 

הערה:  א. האגרה בסך 600 ₪ כוללת את כל ההוצאות: פרסום בעיתונות, הדרכת הזוג, הדרכת הכלה, עריכת החופה ועד לקבלת תעודת הנישואין.

          ב.  נא בידקו בעת הרישום אם מגיעה לכם הנחה של 40% על האגרה כגון: סטודנט, תלמיד ישיבה, עולה חדש, שירות לאומי, מקרה סעד מוכר וכד'.

  

 

מזל טוב ולהתראות.

 

 

 

תגובות לדף
הרשאות ניהול לדף מתחום:
;